Inovacija | Tradicija

Inovativnost je kot iskra, ki preskoči po tem, ko je bilo postavljenih dovolj pravih vprašanj. Inovativnost je kot kratek pogled v prihodnost, ker vizualiziramo, kar bomo izumili. Vsaka inovacija se začne z majhno idejo, tako kot požar prižge prva iskra. Ideje niso omejene na eno lokacijo in eno glavo. Najstarejše kolo na svetu je bilo najdeno v Sloveniji in je staro okoli 5000 let, ne vemo kdaj, kje in kdo je izumil kolo, vendar je nedvomno za vedno spremenilo svet.

„Hiperbolični reaktivni pogon” – pogon brez vijaka

Prvi ladijski vijak je leta 1827 patentiral Josef Ressel (https://sl.wikipedia.org/wiki/Josef_Ressel) , ki je priredil Arhimedov vijak za pogon plovil. Naredili smo trobenti podoben hiperbolični stožec s funkcijsko notranjo spiralo. Spirala zavrti vodo v vrtinec. Vstopna odprtina je prekrita s polkroglo ki ima odprtino v sredini in ob notranjem robu tri rezila, ki usmerjajo vodo. Želeli smo izničiti vodni upor elektro motorja, ki je pri obstoječih gondolah azimutnih potisnikov precej obsežen in narediti pogon, ki bo izkoriščal tudi centrifugalno silo, ki jo ustvari vrtenje, in obenem preprečiti težave, ki jih povzroča kavitacija. Ob obodu hiperboličnega stožca je voda stalno pod pritiskom, parni kavitacijski mehur pa se pojavi v osi rotacije, kjer kavitacija ne more povzročati škode.
Voda se z naraščujočo hitrostjo pomika proti konici stožca, kjer doseže največjo hitrost. Močan curek pospešuje tudi vodo, ki obdaja telo pogona, kar še povečuje učinkovitost (Venturijeva cev).

Rekuperacija zračne plasti pod ladijskim trupom

Pri tem patentu uporabljamo tanko plast zraka pod ladijskim trupom. Režna šoba, ki je instalirana pri kljunu ladje vpihava zrak, L profila ob bokih ladje pa mu preprečita, da bi se izgubil ob straneh. Plast zraka pod trupom zmanjšuje trenje, tako kot pri sistemu za “mazanje z zrakom”, ki so da razvili na Japonskem, Nizozemskem in Norveškem. Pred koncem ladje je rešetka za vsesavanje zraka, ki ga zbere in pošlje nazaj proti kljunu, kar nam omogoči, da ga ponovno uporabimo, saj ustvarimo nekakšen tlačni “tekoči trak” za zrak. To je glavna prednost v primerjavi s prejšnjimi sistemi, saj ponovna uporaba zraka močno zmanjša porabo energije za ustvarjanje zračne plasti.
Ventilator v povratnem vodu je edini, ki mora dodajati energijo, ki se izgubi zaradi upora. Zraku lahko dodamo izpušne pline, in tako zmanjšamo rast alg in drugih organizmov na dnu ladijskega trupa. Sistem je načrtovan tako, da ga je možno hitro in cenovno ugodno vgraditi v času rednega vzdrževanja v suhem doku. Zaradi prihrankov pri gorivu, vzdrževanju in čiščenju alg pričakujemo, da se bo naložba povrnila po nekaj mesecih obratovanja. Uporaba “hiperboličnega reaktivnega pogona“ in “rekuperacije zračne plasti pod trupom“, bi zmanjšala stroške za gorivo in vzdrževanje za 25% v primerjavi s sedanjimi pogoni.

Odlepljivo Lepilo

Nov sistem za povezovanje (lepljenje) delov s termoplastičnim lepilom. Novost je v tem, da je možno že zlepljene dele pozneje kontrolirano ločiti (odlepiti). Ta napredna tehnologija pomeni velik napredek v tehnologiji lepljenja. Prednosti so: hitrejša montaža (brez sušenja), možna menjava delov in enostavno razstavljanje za recikliranje.

AluLes

Zaradi energetskega osveščanja industrija lesenih hiš vpeljuje nove, sestavljene stene iz brun, z dodano izolacijo. Zato smo zasnovali toplotno izolacijo AluLes, kjer 2cm debel les izolira enakovredno, kot mineralna volna debeline 15-20cm. Deluje kot termos steklenica ali izolacija, ki se uporablja na letalih. Ker ni akumulacije toplote, niti zakasnitve prehoda toplote, je AluLes v poletnih mesecih mnogo boljši od obstoječih izolacij. AluLes lahko uporabljamo pri rekonstrukcijah in novogradnjah.

TopLes

Obstoječi, predizdelani troslojni parketi so običajno debeline 12mm. TopLes je lesena lamela iz polnega lesa, debeline vsega 2-3mm, brez stranskega peresa in utora. V procesu proizvodnje dodamo termoplastičnen material “ReleaseGlue“ – odlepljivo lepilo, ki drži leseno lamelo na celotni spodnji površini. Na izdelku je že naneseno lepilo, tako da je pripravljen za montažo – potrebno je odstraniti samo povoščeni papir. Montaža je enostavna – kot da bi prilepili velike nalepke preko obstoječih tlakov.

Višino robov lamel prilagodimo z indukcijskim orodjem.

TopStrip

Moderni parketi so večplastni in le redko jih še obnavljamo z brušenjem. Novo odlepljivo lepilo omogoča zamenjavo posamičnih poškodovanih lamel.

PrezentacijasPeščena Banka

Visoke plime so vse pogostejše, pogosto zaradi globalnega segrevanja. Pesek z obale izpira v ocean. Voda izpere oporo temeljem -pilotom, objekti se rušijo, škoda je ogromna. Za upočasnitev procesa obstaja enostavna rešitev. Okoli lesenih temeljev namestimo posebno membrano, ki pesek zadrži na mestu, podobno kot v veliki protipoplavni vreči. Osnova naše ideje je, kako namestiti to membrano na stroškovno učinkovit, okolju prijazen način, brez obsežnih in dragih izkopavanj s težko gradbeno mehanizacijo.

StrehaSplav Japonska
kot Noetova barka

Obrambni zidovi proti cunamijem so se pokazali kot neučinkovita zaščita. Najbolj tragične so bile človeške žrtve. Predlagamo gradnjo potresno in cunami varnih streh za javne stavbe. Lahka lupina strešne konstrukcije iz materiala MasaRoca bi lahko nudila varno, delno odprto, površino za zunanje aktivnosti. Ta lahka, kot plavajoči splav zasnovana konstrukcija je statično stabilna (se ne zruši) v primeru potresa in varno plava kot splav v primeru cunamija. Te strehe splavi bi lahko postale varnostni standard za od cunamijev ogrožena področja vzdolž obal.

)( Korset 2010

Katastrofa na BPjevi naftni ploščadi Deep Horizon leta 2010 nas je spodbudila, da ponudimo novo, inovativno tehnologijo podvodnega implozijskega spajanja, osnovano na naših predhodnih projektih, testiranjih in izkušnjah. Predlagali smo spojitev BOP (sklopa proti izbruhu) in nove cevi za dvig nafte z uporabo tehnologije eksplozijskega preoblikovanja, ki bi zagotovila tesen spoj in takoj zaustavila izlivanje nafte. BP je zaupal stari, preizkušeni tehnologiji – obvodnemu vrtanju, ki je trajalo skoraj 3 mesece. Lahko bi jim prihranili vsaj 2 meseca izlivanja nafte.

Avtomatska Garaža

Prednost koncepta krožne avtomatske parkirne hiše je sistem z dvema policama, ki skrajša čas dostopa do vozila. Preprost konstrukcijski profil omogoča dva prostora za parkirne palete, enega nad drugim, zgornji del je namenjen za palete z vozili, spodnji pa za prazne palete. Tako z vsako izmenjavo palet manipulacijska naprava, ki je nameščena na vrtljivi ploščadi na dvigalu v sredini garaže, zamenja polno s prazno paleto ali obratno. Ko je paleta z vozilom potisnjena iz vstopne garaže naprava istočasno v spodnji del potisne prazno paleto. Tako je, takoj ko je vozilo na dvigalu, na voljo nova prazna paleta v prostoru za prihode, pripravljena na nova prihajajoča vozila. Tak sistem zmanjšuje število premikajočih se delov, odpravi potrebo po posebnem skladišču praznih palet in s tem naredi garažo cenejšo, bolj zanesljivo in mnogo hitrejšo.

CoalFog Indija 1997

V Indiji je bilo leta 1997 mnogo velikih podzemnih požarov premoga. Na zemljiščih nad njimi so se izločale velike količine dima in CO2, poslabšana je bila stabilnost tal, kar je povzročilo celo železniške nesreče. Kot svetovalci smo pomagali zasebni indijski družbi, ki je se je želela vključiti v gašenje rudnikov premoga. Infrastruktura v rudarskih območjih je slaba – pomanjkanje elektrike, večji del leta tudi vode, omejeni pa so tudi finančni viri. Podjetje Tata je namestilo kompresorsko postajo za vpihovaje zraka z zmanjšano količino kisika v goreče rudnike. Sistem je deloval le po nekaj ur na dan, ko je bila na voljo električna energija. Naš predlog je bil, da bi uporabili vodo v obliki vodne megle, ki bi na vročih področjih ustvarjala paro in s tem nadtlak. Metoda je preprosta, zahteva malo energije in porabi majhno količino vode. Potrebno pa je zagotoviti čiste visokotlačne napeljave in ustrezno filtriranje vode.

Eruptivni izbruh plina Indija 1995

V letu 1995 je med vrtanjem prišlo do izbruha na plinski vrtini (180m visok plamen) na vzhodni obali Indije. Obiskali smo prizorišče in predlagali novo tehnologijo za ustavitev požara. Nadgradili smo obstoječo tehnologijo g. Read Adira, kjer so samo z uporabo eksploziva odrinili potrebni zrak za izgorevanje proč od vrtine. Predlagali smo aerosolno bombo, ki je bolj učinkovita. Prednost te tehnologije je: potrebno je manj eksploziva, manj je uničenja, počasnejši in dlje trajajoč udarni val ter mnogo daljši čas brez zraka, potrebnega za izgorevanje, v okolici vrtine. Eksplozija bi prav tako razpršila aditive, ki bi jih dodali vodi za gašenje. Vsak liter vode se upari spremeni v skoraj dva kubična metra pare, kemikalije v zmesi pa bi vezale proste radikale ionizirane delce v plamenu. Trenutno izhlapevanje tekočin bi omogočilo lokalno ohlajanje pod temperaturo samovžiga.

FireFly Kuvajt 1990

Uničenje kuvajtskih naftnih vrelcev je povzročilo veliko ekološko katastrofo. Nujno je bilo, pogasiti in vzpostaviti nadzor nad skoraj 732 vrtinami, kar je predstavljalo velik izziv. Na svetu je Samo nekaj podjetji, ki so specializirana za taka dela. V Kuvajtu so vrtine pod tlakom, tako da same brizgajo nafto in plin. Težava so bile najprej logistične po uničeni infrastrukturi in ne samo spopad z ognjem temveč predvsem vzpostavitev nadzora nad vrtino. Ponudili smo implozijsko preoblikovanje kovine – preprosto tehnologijo za pritrditev novega ventilskega sklopa na poškodovane ventile.

CoolBomb 1995

Aerosolno gašenje smo razvili in preizkušali za gašenje gozdnih požarov (višina rastlinja do 5m). To je novo orodje, oziroma boljše orožje za strateško uporabo, ki služi kot obrambni zid pred požarom. Ne ne nadomešča dela gasilcev ali gašenja požarov z letali, je pa tehnologija ki odpira nove možnost. Idealna bi bila za gašenje gozdnih požarov v Avstraliji, Sredozemlju, za posebno taktično uporabo, saj deluje v močnih vetrovih, ponoči v primerih, ko običajni načini gašenja odpovejo in so gasilci že prisiljeni k umiku na varno.